CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, May 9, 2008

budaya sekarang...

salam semua pengunjung2..
Alhamdulillah,hari ni segalanya berjalan dengan lancar...buat pengetahuan semua teman2,hari ni saya telah menghadiri kursus pra perkahwinan....haaa....nampaknyer tak lama lagi saya kena belanja nasi minyak la pada semua teman2..inya'Allah,kalau takde aral melintang,bulan ogos ni la...semua dijemput hadir la yer...hehehe...

Sebenarnya boleh tahan jugaK penat duk dalam majlis camnie...maklum la,bab2 dengar syarahan ni memang boring sikit..tapi nasib baik la penceramah2 tu ade jugak buat lawak...xde la mengantuk sangat..bayangkan lah...dari pagi sampai petang...( tido lagi best kan )

oklah,dalam kursus tadi,banyak la penceramah2 duk bagi tips2 berguna..sekali sekala diselangi dengan gurau sinis...dan banyak jgk nasihat2 yang diberi..antara yang menarik tentulah hal2 pergaulan lelaki perempuan..ape yang perlu di jaga dalam tempoh berkasih,bertunang hingga la memasuki gerbang perkahwinan....bukan main seronok lagi remaja2 yang hadir tadi...ade yang senyum sampai ke telinga..biasalah,isu menarik...remaja ni memang la.....(ishh...susah nak ckp)..

walaupun dah diajar adat yang perlu dijaga,tapi yang menghairankan saya,yang datang tadi kebanyakkan datang berpasangan...ceewahh....bukan main bebas lagi..bergurau senda..cuit mencuit...dah la kursus tu diadakan di pejabat agama...alahai.....pelik betul zaman sekarang..dalam pejabat agama boleh buat camtu..didepan tuan kadi pulak tu..ish..pelik2.....tak salah nak datang untuk kursus sama2...tapi kalau datang naik kereta berdua-duan itukan tak manis dipandang..tapi ape boleh buat,zaman sekarang ni memang dah jadi biasa perkara camtu...apepun hukum dan kepentingan masyarakat mesti la didahulukan...tak gitu...?

apappun,kita harap perkara ni dapat dielakkan pada masa hadapan...terutama anak2 gadis kita ni...kena fikir la semua ni...ibubapa pun kena main peranan la...maaflah kalau cara saya ni macam nak cari kesalahan orang lain,tapi kita kena ingat,sesama islam ni kenalah sentiasa ingat mengingati...baru la kita mendapat berkat dari Allah...

oklah,ampun maaf di pinta klu ade yang tersalah dan tersilap..hingga jumpe lagi..assalamualaikum...

1 comments:

Sue.Aleen said...

assalamualaikum salam ukhuwah... akak datang dari blog kak rina. rewang terus ke sini...

masa akak berkursus tahun 2002 dulu di masjid negeri shah alam. kena tido kat masjid. ada qiamullail sekali.

yang bagusnya ikut kursus pra perkahwinan masjid negeri ni... peserta lelaki dan perempuan buat asing. maksudnya minggunya diasingkan. jadi takde adegan cuit mencuit ni.

btw, teruskan berdakwah