CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, May 6, 2008

Salam Perkenalan..

Assalamualaikum...salam sejahtera diucapkan kepada semua pengunjung2 disini...baiklah,untuk pengetahuan semua,saya adalah org baru disini...jadi jika ade kesilapan dari saya,saya harap semua pengunjung blh membantu saya samada dari segi nasihat ataupun cadangan atau teguran..oklah,nama saya MOHAMMAD BAIHAQIE BIN ASA'ARRI.berasal dari taman islam..(msti semua dah tau tmpt ni)..saya dilahirkan pada 11 ogos 1983.saya mendapat pendidikan awal di sekolah PUSAT PENGAJIAN TAMAN ISLAM.saya belajar disana sehinggalah tamat robe' sanawi..kemudian saya melanjutkan pelajaran ke MAAHAD TAKHASSUS FATAH ISLAMI SYRIA.bahagian bahasa Arab..kemudian saya kembali ke malaysia setelah mengalami masaalah kewangan dan visa diasana..di malaysia,saya sambung lagi pelajaran saya di AKADEMI PENGAJIAN ISLAM DAN DAKWAH,PERAK..(bukan akademi fantasia tau...)sehinggalah tamat semester 6,saya mendapat tawaran masuk ke UNIVERSITI AL RAINIRY,INDONESIA.tapi nasib sekali lagi tidak menyebelahi saya apabila peristiwa Tsunami melanda Indonesia dan beberapa negara didunia..ape lagi,saya pulang ke kemaman la untuk bekerja.saya mendapat tawaran menjadi bilal di masjid daerah..munkin ni la rezeki saya...saya mula berkhidmat sebagai bilal dimasjid daerah pada wal bulan 7 tahun 2005..mungkin sudah ditakdirkan,selepas setahun bertugas,khidmat saya ditamatkan atas soal pilitik...maklumlah,saya kuat PRO PEMBANGKANG..ajk masjid pulak pro kerajaaan..mane boleh tinggal sekali..hehehe..apepun saya terima takdir ini dengan hati terbuka...saya mengambil keputusan untuk membuka kelas fardu ain..alhamdulillah saya berjaya buka kelas tu di surau jakar...ramai jgk la murid2....syukuur pada Allah...pada pertengahan tahun 2007,saya sekali lagi mendapat tawaran menjadi bilal.kali ni di masjid pelancongan negeri pulAK..iaitu masjid besar geliga,kemaman...jd saya terus terus terima...sambil kelas fardu ain berjalan seperti biasa...sekrang ni itulah kerja saya..doa2 la agar kekal kali ni..mklum la...sekrang kerajaan belum bertukar...tapi ttp dengan perjuangan saya...tak kisah la kena pecat lagi pun...rezeki di tangan Allah..bukan manusia..betul tak.?oklah,itulah sikit pengenalan diri saya..sebelum saya terlupa,saya inigin mengucapkan jutaan terima kasih pada 'MAMA" saya iaiu teacher sarina yang membantu saya dalam membina blog ni..dia ni bukan saja cikgu saya,tapi saya dah anggap macam mama sendiri dah..mklumlah,sejak saya kecil lagi,dia sentiasa mengambil berat tentang diri saya..banyak yang saya dapat belajar darinya...thank you byk2 mama...mudah mudahan Allah taala akan membalas segala jasa baikmu....sekian untuk pengenalan ni..jmpe lagi...bye2 semua..assalamualaikim...

2 comments:

silversarina said...

salam,

amboi. lajunya mengupdate blog ...syabas...teruskan usaha berdakwah, usah mudah putus asa.. mama sekadar membantu...

selamat menulis !!

Anonymous said...

coretananakmujahid.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading coretananakmujahid.blogspot.com every day.
instant cash loan
bad credit loans