CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, May 7, 2008

rejam tapi hentam.....

Salam sejahtera buat pengunjung2 smua..alhamdulullah hari ade masa free sikit untuk menulis..semalam tak sempat coz byk sgt keje nye..tapi pagi tadi pun boleh tahan penat...tp biasa la..lumrah kehidupan la tu...nak hidup kene la keje...tak gitu..?

erm...semalam takde cerita menarik samgat la untuk di kongsi..cuma saya teringat satu perkara..semalam ketika mengajar di rumah kak zah di taman ixora,anaknya si Najwa sempat bertanya pada saya pasal satu video klip..video klip yang dirakam menggunakan kamera telefon bimbit tu manunjukkan seorang perempuan dibunuh dengan kejam sekali...wah...hebat zaman sekarang ni..bunuh orang pun boleh buat rakaman bebas....

tapi yang saya nak cerita bukanlah pasal rakaman bebas tanpa ada tapisan tu,tapi yang saya nak kongsi gengan pengunjung ialah bagaimana hati manusia ni yang sanggup membunuh dengan cara begitu kejam sekali...dah la yang menjadi mangsa tu seorang perempuan..yaa Allah,ape nak jadi dengan manusia hari nie...

saya rasa macam nak pengsan masa mula2 tengok video tu..bayangkan perempuan tadi disepak terajang oleh berpuluh puluh lelaki,dia di tumbuk,ditampar,dan yang paling menakutkan saya ialah apabila kepala perempuan itu di hempap dengan batu besar mungkin seberat 30kg...masyaallah....dasyat dan kejam sekali...ape lagi,mengalir darah merah dari kepala mangsa tadi...tak cukup dengan itu,berpuluh puluh batu2 yang kecil sikit dari yg tadi di baling kearah kepala dan badan mangsa...Innalillah...mati la perempuan tadi dalam keadaan terseksa...

itulah yang dapat saya gambarkan ape yang berlaku dalam klip video tu..ramai yng menganggap kejadian tu berlaku di tanah air kita..tapi yang sebenrnya perkara tu berlaku di Suwaida,sebuah kampung di Syria...mengikut maklumat yang saya dapat,perempuan itu diperlakukan begitu kerana telah melakukan kesalahan ZINA...kira macam HUDUD la...)

walaupun Islam menghukum seorang penzina itu dengan hukuman Rejam sampai mati,tapi ape yang berlaku dlm paparan tadi teramat salah disisi agama..hukuman rejam cara islam itu sempurna..ade caranya..bukan main hentam saja...

dan yang menarik perhatian saya,kalaulah hukuman rejam(HUDUD) tu dilaksanakan di Malaysia ni,saya yakin takde lagi orang kita ni yang berani melakukan maksiat dan jenayah...sama2 la kita fikirkan...

itulah saja yang dapat saya kongsi pada hari nie...jumpe lagi nanti..assalamualaikum...

0 comments: