CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, May 11, 2008

SELAMAT HARI IBU..

IBU.....satu nama yang sangat penting dalam kehidupan seseorang..kerana,segalanya terletak ditangan seorang yang bernama IBU...daripada kasih sayang,keberkatan hinggalah keredhaan Allah..sehingga Nabi mengatakan SYURGA ITU DIBAWAH TAPAK KAKI IBU...

haa...hari ni semua orang sibuk duk sambut hari ibu...termasuklah diri orang yang menulis ni...hehehe...(sape yang tak sayang ibu...........)kebetulan hari ini ummi(panggilan untuk ibu saya) tiada.dia mengikut abah ke kuala lumpur..jadi saya la orang yang pertama menghantar sms kepadanya untuk mengucapkan Selamat hari Ibu..seawal jam 4.45pagi...(belum subuh lagi tu.)
saya juga sempat menghantar ucapan yang sama kepada beberapa orang lagi termasuk lah 'mama'(silversarina),kak zah taman ixora,kak yah(adik kak zah) dan yang lain2..

kira2 jam 10 pagi,saya naik kereta nak ke bandar untuk mencari hadiah..tiba2 pulak anak saudara saya si Aisyah tu nak ikut...kalau tak bawa kan menangis pulak..maklumlah,Aisyah ni baru berusia 3 tahun..susah camner pun terpaksa bawa jugak la..(pak sedara mithali la katakan..hehehe)

sampai je di pasaraya centre point,saya mendukung Aisyah sambil round2 mencari hadiah yang sesuai...penat betul bawa si kecil ni..nak biarkan dia berjalan risau jugak...dia tu ligat sikit..pantang dilepas,habis la kawasan dia masuk..sekarang pulak musim kanak2 hilang...tak berani la ambil risiko...

banyak jugak barang yang saya tengok,tapi tak tahu nak memilih...saya tak pandai mane bab2 beli hadiah ni..akhirnya saya berkenan kat sehelai baju..harganya cuma RM32.90..tapi cantik la...berkelip-kelip macam baju artis gitu...ape lagi,bayar jer la..dalam sibuk2 nak keluarkan duit tu,tiba2 si kecil yang diatas dukung ni bertanya:(Aisyah ni memang banyak mulut sikit)

Aisyah : ayah chik(panggilan untuk saya la) nak beli baju untuk sape tu?

saya jawab : untuk Tok ummi la..(panggilan untuk ummi dari cucu2nya..)

Aisyah : kenape beli hadiah untuk tok ummi?

saya jawab : sebab hari ni orang sambut hari ibu..

Aisyah : sebab ape? (banyak songeh betul budak ni)

saya jawab : sebab nak tunjukkan rasa sayang pada ibu kita la...

Aisyah : kalau macam tu kakak(panggilan manjanya) pun nak beli jugak la hadiah untuk ibu kakak...

saya tanya : kakak ade duit ker?

aisyah : ayah chik kab banyak duit.....(saya tolong amiin kan doa si kecil...)

saya pun kata la padanya,kakak ambil la ape2 yang nak beri pada ibu..lalu aisyah pun mencapai satu set pakaian baby yang disusun cantik dalam satu kotak..saya tanya la dia,"nape kakak beli baju baby pada ibu?".dengan spontan aisyah menjawab,'"nanti ibu lahirkan adik,adik boleh pakai"....laaa...rupanya dia nak bagi pada baby yang kat dalam perut ibunya...sebab ibunya sekarang sedang manunggu saat2 nak bersalin...hiii...pintar betul budak2 zaman sekarang ni...

lepas siap2 beli semua,saya pun pulang untuk gie bertugas kat masjid geliga..Alhamdulillah,tepat jam 6.05petang,ummi selamat sampai ke rumah bersama Abah..ape lagi,saya dan adik2 menyambut ummi dengan hati yang sangat gembira..tangan ummi dicium...ummi di peluk seerat-eratnya oleh saya dan adik..kemudian kami menjamu selera makan mee yang dibuat oleh kak nor...kemudian sessi membuka hadiah oleh ummi...gitu la citer sambutan hari ibu hari ni...semuanya berjalan lancar dan selamat...akhir kata..sayangilah ibu kite..hehehe..wasaalm.

5 comments:

silversarina said...

hebat betul ustaz ni..anak muthali, bapak saudara mithali dan tak lama lagi suami mithali, InsyaAllah.


Selamat hari ibu buat kaklong !!

SoFie NuR said...

utk ummi je ke hadiah tu? utk adik ni xde ke?!! hehehehehee

baihaqiTI said...

Hadiah untuk adik sofeah nnt balik malaysia la...ok?

Salam Dari Dimasyq said...

ummi...sedihnye???orang lain semua sambut hari ibu dgn ummi..g sorang je jauh...ni nk nangis ni..dh nangis dahh ponnn....sedihnye!!!!

Salam Dari Dimasyq said...

ummi...sedihnye???orang lain semua sambut hari ibu dgn ummi..g sorang je jauh...ni nk nangis ni..dh nangis dahh ponnn....sedihnye!!!!